HUTBA MJESECA – ABDEST, OGLEDALO MUSLIMANA

HUTBA MJESECA – ABDEST, OGLEDALO MUSLIMANA

U Ime Allaha, Milostivoga, Samilosnoga,

Abdest je temeljni uvjet čovjekovog susreta sa Allahom dž.š. arapska riješ wudu nosi značenje i čistoće, blještavila, ljepote, te čovjek jedino okićen takvim ukrasom dostojan je stupiti u komunikaciju sa svojim Stvoriteljem.

Abdest je vjersko pranje sa vodom, koje se obavlja na specifičan način prenesen Kur'anskim ajetima te hadisima Poslanika, a.s., kao priprema za obavljanje namaza i ostalih ibadeta. Kur'anski tekst je posebnu  važnost poklonio abdestu, naglašavajući njegovu bitnost kao ibadeta.

Uzimanjem abdesta, osim što ispunjavamo preduvjet za obavljanje ibadeta, mi se kitimo blistavošću tog ibadeta koji živog insana čini budnim. Kazao je Poslanik, a.s.: „Ko bude pravilno uzimao abdest, grijesi će napuštati njegovo tijelo toliko da će izlaziti i ispod nokata.“ (Muslim)

Kur'an detaljno u 6. ajetu sure Al-Maida iznosi ono što se označava farzovima abdesta:

„O vjernici, kad hoćete molitvu obaviti, lica svoja i ruke svoje do iza lakata operite – a dio glava svojih potarite – i noge svoje do iza članaka; a ako ste džunubi, onda se okupajte; a ako ste bolesni ili na putu ili ako ste izvršili prirodnu potrebu ili ako ste se sastajali sa ženama, a ne nađete vode, onda rukama svojim čistu zemlju dotaknite i njima preko lica svojih i ruku svojih pređite.* Allah ne želi da vam pričini poteškoće, već želi da vas učini čistim i da vam blagodat Svoju upotpuni, da biste bili zahvalni.“

Abdest se uzima vodom, koja milost Gospodara svjetova, ali i izvor života, („Mi od vode sve živo stvaramo.“). Voda zauzima posebno mjesto u islamskoj tradiciji, te kao takva ima ozbiljan uticaj na vjerničku dušu a uz to čisti i tijelo.

Pored fizičke, tjelesne dimenzije koju ostvaruje  pravilno uzet abdest, naglasili smo da on ima i svoj duhovni  aspekt koji nam se nadaje i iz hadisa Poslanika, a.s.: „Kada rob abdesti i ispere usta, iz njih izadu grijesi. Kad opere nos, iz njega izadu grijesi. Kad opere svoje lice, s njega spadnu grijesi, cak i oni ispod ocnih kapaka. Kad opere svoje ruke, s njih spadnu grijesi, pa cak i oni ispod nokata. Kad potare svoju glavu, iz nje izadu svi grijesi, pa cak i oni iz ušiju. Kad opere svoje noge, s njih spadnu svi grijesi, pa cak izadu oni ispod njegovih nokata. Zatim ce se njegov odlazak u džamiju i njegov namaz pisati kao dodatak.“ (Bilježe: Malik, En-Nesai, El-Hakim)

Poslanik, a.s., je kazao da će njegovi sljedbenici biti pozivani imenom svijetli prvaci (gurren muhadždželin) zbog obilježja abdesta, da je abdest oružje vjerničko i njegova ispravnost /isbagu-l-wudu′ je dio vjerovanja.

Abdest je recept zdravlja i za tijelo i za dušu. On je tajna dobrog raspoloženja. Dokazano je da čisti tijelo od 90 % bakterija koje ga napadnu. Upitan je Poslanik, a.s., o najboljem abdestu te je odgovorio: „Vjerovjesnici se abdeste tri puta, iskreni dva puta, jedan put ostali!“

Abdest je dokaz naše predanosti i čvrstoće u vjeri. Za ekstremne prilike u kojima je čovjek onemogućen da uzima abdest onako kako je propisan, naša vjera nudi olakšice jer Allah, dž.š., ne opterećuje robove svoje preko mogućnosti njihovih, ali ono što svaki vjernik prije svega treba imati na umu jeste da su situacije u kojima je pod abdestom, situacije u kojima je pod zaštitom Gospodara svoga. Abdest ne treba da doživaljamo samo kao fizičko pranje zanemarujući njegove druge dimenzije,niti samo  kao potrebni preduvjet radi obavljanja odrešenih ibadeta,  već kao vjersko pranje, duhovnu zaštitu, štit vjernika, kojim se svaki put iznova dodatno približavamo Allahovoj milosti i Poslanikovoj praksi.

Ahmed ef. Muhamed, imam džemata Orčevići, MIZ Žepče

CATEGORIES
Share This